Mi, tisztességes oaklandi polgárok, régóta arra vágyunk, hogy élve megyénk önrendelkezésének jogával, komoly lépéseket tegyünk iskoláink és oktatási rendszerünk hatékonnyá tételéért. A ciron emberek az 1948-as kormányzóválasztáson elmondták véleményüket: egyetértenek Edward Glover oktatási programjával. Oakland frissen megválasztott kormányzója a megyei tanács többségének előzetes véleményének kikérése után és a választópolgárokkal, valamint az illetékes szakmai szervezetekkel történő konzultáció után kihirdeti az Oakland Megye Jövője Tervet.
I. rész – A rendelet célja
1.§ Oakland megye területén minden közoktatási intézmény (beleértve: állami-, magán- és egyházi fenntartású intézmények) esetében kiemelt cél a (nem faji alapú) szegregáció érvényre juttatása. A rendelet célja, hogy egyenlő feltételeket teremtsen az ifjúság számára, és megkönnyítse a diákok, valamint a pedagógusok kiegyensúlyozott munkáját.
II. rész – Általános rendelkezések
2.§ (1) Jelen rendelet értelmében a sajátos nevelési igényű, illetve a beilleszkedésre képtelen, magatartászavaros, súlyosan szellemi fogyatékos, vagy csak kisebbségi nyelvet beszélő tanulók képzése az általános képzéstől elkülönülve történik. Lehetőség van továbbá az eltérő kulturális környezetben felnevelkedő tanulók elkülönített oktatására is.
(2) Az (1) bekezdésben említett tanulók speciális, számukra kedvező módon kialakított tanrend alapján folytathatják tanulmányaikat, erre a célra alkalmas intézményekben.
(3) A speciális tanrendű intézményekben biztosítani kell a megfelelő szakértői gárdát, illetve adott esetben a pszichológiai, illetve a gyógypedagógiai módszerek, eszközök meglétét.
3.§ (1) E rendelet hatályba lépése előtt megalakul az Oaklandi Pedagógiai Fejlesztési és Nevelési Központ (OPFK), amelynek feladata a szegregáció gyakorlati megvalósítása.
(2) Az érintett tanulók speciális intézményekben való továbbtanulásáról a pedagógusi, szülői, vagy orvosi tanács alapján az OPFK illetékes szakértői bizottsága dönt.
(3) A OPFK döntésének minden esetben kötelező eleget tenni.
4.§ A súlyosan magatartászavaros, beilleszkedésre képtelen diákok esetében az OPFK köteles hivatalból ellenőrizni a családi helyzetet és az életkörülményeket, bevonva a családsegítő és védőnői szolgálatot, ennek megfelelően dönt arról, hogy szükséges-e a tanulót bentlakásos intézménybe küldeni.
5.§ Minden állami fenntartású speciális intézményben a képzés díjtalan, az esetleges utaztatásokat, valamint a védőnői és családsegítő szolgálat létrehozatalát a megyei költségvetésből kell finanszírozni.
III. rész – Záró rendelkezések
6.§ Jelen rendelet a kihirdetését követő második tanév első napját megelőző tizenötödik napon lép érvénybe.
7.§ A rendelet be nem tartása 1000$-ig terjedő pénzbírságot, valamint az érintett gyermekek családból való kiemelését vonhatja maga után.